Brev:
Grønsagsmos
7. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Grønsagsmos
Hej
Mine tvillingepiger får grøntsagsmos om aftenen. Vi har været i mødregruppe i dag og da vi kom til at snakke skemad fortalte jeg, at jeg brugte en stavblænder til pigernes grøntsagsmos.
En af de andre så meget mærkelig ud i hovedet, og fortalte at hendes svigerinde havde gjort det samme med grøntsagsmosen til hendes pige, med det resultat, at hun nu ikke ville spise noget med en lille smule "klumper" i. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg i stedet for at bruge stavblænderen bare skal mose grøntsagerne med en gaffel, eller jeg bare skal fortsætte som jeg hele tiden har gjort?
I øjeblikket får de skemad to gange i løbet af dagen, grød om formiddagen og grøntsagsmos om aftenen og det fungerer faktisk rigtigt godt. De bliver 6 mdr. her d. 14, og så var det jeg tænkte om jeg måske snart skulle gå over til at give dem skemad tre gange om dagen?
Med venlig hilsen
Heidi